Főoldal 8 alapelv Társállatok egészsége Társállataink egészségvédő hatása Az ember egészsége Kapcsolat

egeszsegestars.hu © 2016-2017 dr. Saufert Gyula


Pilis-Vet Életmód Könyvkiadó Bt., Sau.Fair Bt., 2085, Pilisvörösvár, Kisfaludy u. 48. +36 26 332450, +36 30 9241520
www.vorosvariallatorvos.hu

geszsegestars.hu

Megvalosit.hu - Weboldal megvalósításTársállatok és ember együttélése

Amikor az ember holtfáradtan hazaér a munkából, esetleg egy üres lakásba, egy vidáman ugráló kutya vagy egy odabújó, doromboló cica mindjárt feldobja az estét. Ez a feltétlen rajongás és hűség szebbé teszi a mindennapokat.

Kedvenceink számos módon hozzájárulhatnak szellemi- és fizikai egészségünk és életminőségünk javulásához. Lássuk mire lehetnek  jótékony hatással négylábú társaink:



Magány:

A magányról azt mondják, hogy a depresszió melegágya, ez ellen pedig a legjobb kezelési mód egy vagy több négylábú kedvenc. A velük való foglalkozás, az ellátásuk, a sétáltatás, fésülés mind-mind oldja a magány érzetét.


Stressz/depresszió

Stressz kezelés és a depresszióra gyakorolt kedvező hatások lehetnek talán a legfontosabbak.

Már a bevezetőben említett fogadtatás önmagában is oldja a stresszt, de a mindennapok rendszeres rutinjai (a sétáltatás, kirándulás, napi mozgás, simogatás, érintések vagy akár a társ közvetlen jelenléte is) hozzájárulnak a depresszió ill. a stressz megelőzéséhez vagy akár a kezeléséhez is.

A kedélyállapotot bizonyítottan javítja a kutya sétáltatása, a macska állandó társasága, dorombolása is sokat segít a depresszióban szenvedőkön.


Szív– és érrendszeri betegségek kockázatának csökkenése

A hazánkban elsődleges halálozási oknak számító szív– és érrendszeri betegségek az átlagnál többet mozgó embereket kevésbé érinti. Amennyiben kutyánkkal naponta sétálunk az csökkenti a koleszterinszintet: a vérben található HDL(védő) koleszterin szintje nő, míg az LDL (károsító) koleszterin szintje csökken. Az artériák falán így nem keletkeznek zsírt és egyéb anyagokat tartalmazó lerakódások. Csökken a vérrögök kialakulásának kockázata a szív-koszorúerekben, amely szívinfarktushoz vezethet, illetve az agyat ellátó artériákban, amely pedig stroke-ot okozhat. Rendszeres séta/mozgás hatására bizonyítottan csökken a magas vérnyomás kialakulásának veszélye, illetve akiknél ez már fennáll, ott jelentős javulás érhető el.


A macskák és a szívroham összefüggése:

Minnesotai Egyetem több mint 4000 embert vizsgált meg egy felmérés során. Az eredmények szerint a 30 és 75 év közötti cicatulajdonosok átlagosan 40 %-kal kisebb eséllyel szenvedtek szívrohamot, mint a macskával nem rendelkezők.


Cukorbetegség

A kutyasétáltatással vagy kutyás sportokkal megelőzhető, illetve kordában tartható a 2-es típusú cukorbetegség. Ha mozgunk, az inzulin (a vércukorszint szabályozó hormon) jobban ki tudja fejteni a hatását.

Bármilyen a kutyával végzett fizikai aktivitás a fentieken kívül csökkenti a testsúlyt, javítja az izmok, csontok, ízületek működését, serkenti az agy, bőr, szív és tüdő munkáját.


Fájdalomcsökkentés


A Loyola Egyetem egyik  kutatása szerint a terápiás kutyákkal foglalkozó, ízületi protézis műtéten átesett betegek 50 %-kal kevesebb műtét utáni fájdalomról számoltak be felépülésük során, mint a többi beteg. Krónikus fájdalmak esetén (ízületi fájdalmak, migrén, gyakori fejfájás) kedvenceink szó szerint fájdalomcsillapító hatással rendelkeznek.


Kisebb esély a késöbbi allergiára

Az elmúlt években több kutatás is bizonyította, hogy a kutya közelében felnövő gyerekek akár 50 %-kal kisebb eséllyel lesznek allergiások, asztmások. Legyen szó kutyáról vagy macskáról, a kisállatok körében felnövő babáknak jó eséllyel erősebb lesz az immunrendszere, mint a széltől is óvott társaiknak.

Boldogabb gyerekkor, kiegyensúlyozottabb kapcsolatok


Azon túl, hogy az állatok körében felnövő gyerekek immunrendszere is erősebb, háziállataink szellemileg is serkentő hatással vannak rájuk. Egy hűséges, szerető kutya szófogadása a fontosság érzetét kelti a gyerekben már kiskortól kezdve, erősítve ezzel magabiztosságát.


Az állatokról való gondoskodás továbbá a felelősségvállalást is megtanítja a gyerekeknek, az érzelmi kötődés által pedig későbbi emberi kapcsolataik is mélyebbek lehetnek.


A hiperaktív vagy egyéb magatartási problémával küzdő gyerekek esetében a terápiás kutyák társasága hihetetlen eredményekhez vezet, de természetesen ez csak megfelelően képzett kutyákkal érhető el.

Arról se feledkezzünk meg, hogy a szülőkkel és a tanárokkal ellentétben a kutya vagy a cica sosem kritizál, nem szól rá az emberre. Épp ellenkezőleg: a négylábú társak mindig kaphatók a játékra, és mivel folyton otthon vannak, a biztonság és az állandóság érzetét nyújtják a gyerekeknek.


Forrás: http://kisallatorvos.blog.hu

Az ember Egészsége

Hasznos oldalak

Egészségesen élni - egészségesen étkezni

Az egészséges ember

A pihenés az ember esetében sokszor nem csak a fizikai relaxációt jelenti. Nagyon fontos, hogy szellemileg is pihenjünk ill. feltöltődjünk. Erre az egyik legjobb lehetőség a zenehallgatás, a relaxáló zenék vagy bármi más, amit szeretünk és ellazít. A komolyzene (opera, dal, operett) világát kedvelőknek ajánlom ezt az oldalt:

enek-eljunk.hu

Táplálkozás

A természeteshez legközelebb álló táplálék minőségét és mennyiségét, vitamin és nyomelem ellátottságát mindig figyelembe kell venni.

Mozgás

A rendszeres mozgás az egészséges életmód egyik meghatározója, és ez így van az embereknél és  kedvenceinknél is egyaránt.

Stressz/depresszió

A kedélyállapotot bizonyítottan javítja a kutya sétáltatása, a macska állandó társasága, dorombolása is sokat segít a depresszióban szenvedőkön.

Napfény

Naponta legalább 15-20 perces napfényen tartózkodás javasolható évszaktól függetlenül. Napfény nélkül még a kedvenceink is depressziósak lehetnek.

Embernek állatnak szüksége van mozgásra A cicák kutyák segítenek a stressz oldásában Napfényre szüksége van embernek állatnak egyaránt Nem mindegy mit eszünk, de azt sem mit adunk az állatainknak

ELŐRENDELÉSI AKCIÓ!

Számunkra fontos az egészség. Szeretnénk ajánlani egy szuper könyvet.

Sebestyén Balázs - Tóth Gábor: E-mentes övezet 2., avagy több mint reggeli Sebestyén Balázs - Tóth Gábor: E-mentes övezet 2., avagy több mint reggeli >>>

Sebestyén Balázs - Tóth Gábor
E-mentes övezet 2.
avagy több mint reggeli

Kedves Olvasóink, Hallgatóink, Barátaink,

az E-mentes övezet első kötete óta ismét összegyűlt egy jókora ismeretanyag, amit megosztásra érdemesnek tartottunk Sebestyén Balázzsal. Hamarosan, november végén, megjelenik a mintegy 300 oldalas E-mentes övezet 2., avagy több mint reggeli című második riportkönyvünk, amelyben, az élelmiszeripar „titkos aktái” mellett, számos izgalmas táplálkozási területet érintünk, elméleti és gyakorlati tudnivalókkal.